Wyprzedaż rocznika – czy to się opłaca?

Bardzo często spotykam się z przekonaniem, że jeśli któryś znany producent aut decyduje się na wprowadzenie promocji na wybrane modele z danego rocznika jeszcze przed zakończeniem aktualnego roku modelowego, to musi w tym być jakiś haczyk. Prawda jest jednak taka, że tego typu opowieści są wyssane z palca, bo ani sprzedawane w ten sposób samochody nie odstają jakością od tych, które trafiły wcześniej do salonów, ani też nie jest to sposób, żeby wypchnąć jakieś buble czy inne niedoróbki. Bardzo dobrze pokazała to wyprzedaż rocznika 2014 w salonach Volkswagena (sprawdź), gdzie popularne modele w ofercie „first minute” były tak atrakcyjnie przecenione, że szły jak przysłowiowe ciepłe bułeczki.

niebieski volkswagen sharan zaparkowany przed domem nad morzem

Wyprzedaż rocznika 2014 obejmowała także i ten popularny model – VW Sharan, który można było kupić o 15 000 zł taniej (źródło obrazka: volkswagen.de)

Przykład z wyprzedażą rocznika 2014 przywołuję tylko dlatego, żeby udowodnić, że tak naprawdę promocje tego typu opierają się o bardzo prostą zasadę: lepiej sprzedać za mniej niż nie sprzedać za więcej. Każdy producent (nie tylko samochodów) widząc, że będzie zmieniać asortyment w sklepach na nowszy, chciałby odzyskać przynajmniej część środków zainwestowanych w produkcję zalegających na magazynie towarów. Tak samo dzieje się w przypadku aut – przy czym tu jest o tyle lepsza sytuacja, że zanim wejdzie nowy rok modelowy, jest jeszcze kilka miesięcy na to, żeby skutecznie sprzedać choć część wozów.

Wyprzedaż rocznika 2014 była dla Volkswagena tak dużym sukcesem z jeszcze jednego powodu: połączono możliwość zakupu ze zniżką nowego samochodu tej marki z ofertą zaopatrzenia się w pakiet ubezpieczeniowy w równie przystępnej cenie. Tego rodzaju łączone oferty zawsze cieszą się dużym wzięciem wśród kierowców, a jeśli dorzuci się do tego kilka różnych opcji finansowania, to przynajmniej niektóre firmy również się zakupem aut w takiej promocji zainteresują.

To wszystko sprawia, że wyprzedaże roczników są nadal stałym punktem w motoryzacyjnym kalendarzu zakupowym. Jeśli zatem zależy nam na tym, by uzyskać niemałą zniżkę na wymarzony model (w 2014 roku można było kupić np. VW Scirocco FL o 21 000 złotych taniej!), należy na bieżąco monitorować aktualności na stronach ulubionych producentów. Ja jestem całkowicie pewny, że i w tym roku Volkswagen zaskoczy wszystkich naprawdę dobrze przemyślaną ofertą promocyjną na bieżące modele…

Leave a reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.