Volvo S80 – klasyka w pięknym wydaniu

Przynależność danego modelu do segmentu E, czyli klasy średniej-wyższej, bywa dość często przedmiotem zażartych dyskusji i rozmaitych kontrowersji. Na szczęście w przypadku Volvo S80 o żadnych problemach tego rodzaju nie może być mowy, ponieważ jest to bez wątpienia auto klasy premium, a jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem dobrej limuzyny tej klasy, to szwedzka propozycja jest jak najbardziej godna poważnego rozważenia.

Po ostatnim liftingu zewnętrznym z 2013 roku Volvo S80 wygląda naprawdę elegancko, a stonowane linie nadwozia bardzo dobrze komponują się ze stylowym wnętrzem i unowocześnioną deską rozdzielczą (wymieniono między innymi standardowe zegary na wyświetlacze LCD). Ogólne wrażenie jest więcej niż dobre, a po przyjrzeniu się nawet pobieżnie liście wyposażenia oferowanego w standardzie to wrażenie się znacząco pogłębia.

srebrne Volvo S80 rocznik 2014

Volvo S80 po ostatnich liftingach prezentuje się świetnie (źródło grafiki: Pinterest)

W podstawowej wersji wyposażeniowej (Momentum) Volvo S80 posiada między innymi nowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny generujący moc 115 KM, który w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewnia zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,1 litra/100 km (odpowiednio w mieście będzie to 4,6 litra, a na trasie 3,8 litra/100 km). Limuzyna z tym silnikiem i skrzynią rozpędza się od 0-100 km/h w przeciągu 11,5 sekundy.

Jednak to nie moc czy przyspieszenie decydują o wyjątkowości tego auta, bowiem gama dostępnych silników i skrzyń biegów jest tak szeroka, że na pewno zadowoli nawet najbardziej wymagających. Tu największe wrażenie robi wyposażenie – nie skłamię stwierdzając, że nowe Volvo S80 ma w standardzie wszystko, a opcjonalnie można sobie dobrać do tego coś jeszcze.

Aby podeprzeć to twierdzenie, pozwolę sobie przytoczyć krótką listę wyposażenia, które posiada nowe Volvo S80 w wersji uboższej (czyli Momentum): system City Safety (zwiększa bezpieczeństwo w ruchu miejskim), 6 poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, 2 poduszki boczne, a także kurtyny powietrzne, system DSTC (odpowiadający za kontrolę trakcji), system SIPS (zabezpiecza przed skutkami uderzeń bocznych), system WHIPS (zabezpiecza przed urazami kręgosłupa w docinku szyjnym), ABS z EBD, system EBA (wspomaganie nagłego hamowania), aktywny tempomat, elektronicznie sterowaną dwustrefową klimatyzację oraz układ recyrkulacji powietrza wewnątrz auta, skórzaną kierownicę, komputer pokładowy z obsługą języka polskiego, czujniki parkowania z tyłu, lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania, czujnik deszczu, wysokiej klasy system audio i milion innych udogodnień.

Jedynym minusem tego samochodu może być jego cena, ale z drugiej strony każdy, kto szuka dobrze wyposażonej limuzyny, liczy się z tym, że za wygodę trzeba zapłacić. A w tym konkretnym przypadku płacimy nie tyle za wygodę, ile za luksus posiadania wyjątkowego auta, którym nowe Volvo S80 bez najmniejszych wątpliwości jest.

Leave a reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.