Volvo S60 w wersji na rocznik 2014

Model S60 jest znany chyba wszystkim miłośnikom marki Volvo i nie trzeba go szerzej przedstawiać – najważniejsza dla fanów popularnej „sześćdziesiątki” jest informacja, że koncern przygotował facelifting na rok modelowy 2014 i choć wielu drżało o efekt końcowy, to jednak projektanci stanęli na wysokości zadania i jeszcze bardziej usportowili i tak sportową sylwetkę tego modelu.

Volvo S60 na rok modelowy 2014

Volvo S60 na rok modelowy 2014 (źródło: Pinterest)

Zmiany nie są radykalne, ale za to od razu się je zauważa: przebudowany przód samochodu teraz ma jeszcze bardziej agresywną „twarz”, ponieważ nieco zmieniono lampy, nadając im bardziej zdecydowany charakter. Szersza maskownica w połączeniu z nimi sprawia, że cały samochód zyskuje bardziej osadzoną sylwetkę. Dodajmy do tego możliwość zamontowania dziewiętnastocalowych kół zamiast standardowych „osiemnastek”, a efekt jest jeszcze silniejszy.

Wnętrze także uległo zmianom – na pierwszy ogień poszło wszystko, co zakłócało skandynawską tradycję designów prostych, a przez to pięknych i funkcjonalnych. W nowym S60 znalazło się miejsce dla materiałów naturalnych, jak skóra i drewno, dzięki czemu wnętrze samochodu zyskało walor pewnego luksusu, choć bardzo nienachalnego, za co projektantom należy się ogromny plus.

Ponieważ nowe Volvo S60 jest mimo wszystko autem o sportowej specyfikacji, zmieniono także i siedzenia na bardziej pasujące do jego charakteru – są one równie wygodne, jak w poprzedniej wersji, a zarazem posiadają wszystkie cechy siedzeń w samochodzie sportowym, czyli siedzi się głęboko i stabilnie nawet podczas pokonywania ciasnych i szybkich zakrętów.

Także i silniki, z którymi nowe Volvo jest sprzedawane, zasługują na uwagę, nie są to bowiem jednostki ani trochę typowe: najsłabszy z nich ma moc 181 koni mechanicznych (Diesel), a najmocniejszy produkuje oszałamiające 306 koni (benzyna), przy czym warto tutaj zaznaczyć, że pierwszy z wymienionych silników jest również niewiarygodnie ekonomiczny: przy mocy 181 koni spalanie sięga zaledwie 3,8 litra/100 km z manualną skrzynią biegów, co jest absolutnym rekordem w segmencie D, a i poza segmentem niewiele równie dużych aut może z nowym S60 pod tym względem konkurować.

Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa i rozmaitych systemów wspomagających kierowanie autem, to łatwiej jest wymienić czego tu nie ma, ponieważ lista zastosowanych w liftingowanym S60 udogodnień jest bardzo długa. Z najważniejszych rzeczy na pewno wypada wspomnieć kilkustopniowy system wspomagania kierowania EPAS, aktywną kontrolę świateł drogowych (co oznacza, że kierowca nowego S60 nie musi przełączać świateł z długich na krótkie, ponieważ system automatycznie zasłania część lampy specjalną przysłoną jeśli tylko wykryje nadjeżdżające z naprzeciwka inne auto) czy oparty na radarze system BLIS ostrzegający o znajdujących się w martwym polu z tyłu wozu innych pojazdach.

Leave a reply