Włoska firma Piaggio wypuściła pierwszą Vespę 67 lat temu, a kiedy w 1953 roku, w filmie “Rzymskie wakacje” przejażdżkę na skuterze urządziła sobie Audrey Hepburn, Vespa zyskała wielką popularność na całym świecie.
Najnowszy model, noszący numer 946, zaprezentowany pod koniec zeszłego roku na targach EICMA w Mediolanie, inspirowany prototypem pierwszej Vespy z 1946 roku, jest połączeniem tradycji i nowoczesności, stylu retro pierwszych skuterów marki Piaggio i najnowszych rozwiązań technicznych.
W Vespie 946, podobnie jak w dotychczasowych modelach, zastosowano nadwozie samonośne (bez podziału na podwozie ramowe i karoserię) wykonane ze stali i elementów ze stopów aluminium. Chłodzony powietrzem jednocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 125 ccm, zużywa niecałe 2 litry paliwa na 100km przy prędkości 50km/h. W światłach skutera, także w reflektorze głównym, zastosowano nowoczesne lampy LED, a w desce rozdzielczej wyświetlacz LCD. Duże, 12-calowe koła, osłaniają aluminiowe błotniki i owiewki. Vespa 946 wyposażona jest w hamulce przednie i tylne tarczowe z ABS i w system kontroli trakcji ARS, który zapobiega poślizgom tylnego koła i zapewnia maksymalną przyczepność.
Najnowszy model Vespy na pewno nie będzie należał do tanich, trzeba będzie zapłacić za niego połowę ceny średniej klasy samochodu, ale nowoczesne rozwiązania technologiczne w połączeniu z niewątpliwą urodą modelu powinny zachęcić nie tylko kolekcjonerów.