Toyota Hybrid – luksusowy samochód dla wymagających

toyota sportowa

Auta hybrydowe, które jeszcze kilka lat temu były na rynku swoistym novum, dziś stanowią już właściwie codzienny widok na drogach w całej Europie. Chyba nic w tym dziwnego, bo takiemu autu nie tylko niestraszna jest Warszawa ze swoimi korkami, ale i w trasie całkiem nieźle sobie poradzi. Palmę pierwszeństwa w segmencie aut z napędem alternatywnym od lat dzierżą modele z dumnym napisem Toyota Hybrid. Cóż – to przecież właśnie Japończycy są prekursorami tej technologii!

Zajrzyjmy do środka, czyli dane techniczne

Dla wielu osób słowo “hybryda” automatycznie przywodzi na myśl model Prius. Tymczasem, oferta modeli Toyota Hybrid jest znacznie szersza – jednym z czołowych jej przedstawicieli jest niezwykle popularny, kompaktowy Auris. A jeżeli kogoś interesuje terenowa Toyota z przyjaznym środowisku źródłem napędu, to model RAV4 również dostępny jest w takiej odmianie (podobnie jak crossover C-HR).

Następca kultowej Corolli w odmianie hybrydowej wyposażony jest w dobrze znany silnik Toyoty o pojemności 1.8. Jednostka legitymuje się mocą 136 koni mechanicznych, co może niekoniecznie jest oszałamiającym wynikiem, ale bez problemu wystarczy do w miarę dynamicznego przemieszczania się. Pamiętajmy też o tym, że niewielka masa własna Toyoty Auris znacznie ułatwia pracę jednostce – auto waży zaledwie 1310 kilogramów, więc taka moc jest w pełni wystarczająca do bezstresowej jazdy nie tylko na odcinku Centrum-Ursynów, lecz także po podwarszawskich “krajówkach”.

toyota hybrid

Źródło zdjęcia: tmflota.pl

Ile kosztuje nowa Toyota Auris Hybrid?

I choć hybrydy cechują się mikroskopijnym zapotrzebowaniem na paliwo, to sam ich zakup potrafi mocno uderzyć po kieszeni. Fabrycznie nowa Toyota Auris w wersji z tym ekologicznym napędem kosztuje aż 84 400 zł. W zamian za tę kwotę otrzymujemy auto w bazowej wersji Active.

Jeżeli chcemy doposażyć Aurisa w różne dodatki uprzyjemniające podróżowanie to cena szybko poszybuje do okolic 100 tysięcy złotych. Tak tak – to nie pomyłka! Tyle potrafi kosztować auto kompaktowe z oszczędnym silnikiem.

Te kwoty mogą być szokujące, tym bardziej, że cena Aurisa w wersji z podstawowym silnikiem benzynowym jest prawie o 20 tysięcy złotych niższa. Co jeszcze ciekawsze, kompaktowy “Japończyk” w wersji z hybrydą pod maską jest wyraźnie droższy od swojego odpowiednika z silnikiem Diesla. Owszem, w standardzie otrzymujemy “automat” oraz, teoretycznie, znacznie bardziej oszczędny silnik.

Gdzie kupimy ten samochód w Warszawie?

Zakup nowej Toyoty Auris w Warszawie nie powinien nastręczać najmniejszych problemów. Salony znajdziemy zarówno po lewej stronie Wisły (Żerań i Radość), jak i po prawej (Okęcie, Czerniakowska czy nawet salon na Woli). Jeżeli zdecydujemy się na zakup nowego Aurisa to warto odwiedzić kilka salonów. Kłopot tylko w tym, że popularność hybrydowego kompaktu jest tak ogromna, że na jakiekolwiek rabaty raczej nie ma co liczyć.

oferta wynajmu aut

Wynajem długoterminowy aut – wcale nie musisz kupować!

A gdyby tak móc korzystać ze wszystkich zalet Aurisa Hybrid, tylko za znacznie niższą kwotę? Jedna z warszawskich wypożyczalni oferujących wynajem długoterminowy aut ma wśród swoich propozycji właśnie kompaktową Toyotę. Cena w jednej z takich wypożyczalni samochodów wynosi 790 zł/miesiąc (źródło: tmflota.pl).

Czy to mało czy też dużo? Cóż – policzmy! Wspomniana już wypożyczalnia oferuje wynajem długoterminowy Aurisa Hybrid na okres maksymalnie 24 miesięcy. W tym czasie, możesz dowolnie korzystać z auta, płacąc tylko miesięczną ratę wypożyczenia oraz pokrywając koszty paliwa. W momencie, gdy okres wypożyczenia minie, auto zwyczajnie zwracasz do firmy wynajmującej. Nie musisz martwić się ani o serwis, ani o utratę wartości samochodu! Wypożyczając Aurisa Hybrid na 2 lata zapłacisz zaledwie 18 900 zł, rozłożone na wygodne, miesięczne raty.

Jest to mniej więcej tyle, ile wynosi w tej chwili rynkowa wartość pierwszej generacji tego auta, z rocznika 2008-2009. W zamian za tę kwotę otrzymujesz pachnące nowością auto, gotowe do połykania kolejnych kilometrów. A to jest przyjemne nie tylko dla uszu (bo w środku jest idealnie cicho), ale również dla portfela – spalanie jest niewielkie! No właśnie…Ostatnia kwestia, która ma ogromne znaczenie dla potencjalnego użytkownika.

paliwo

Źródło zdjęcia: pixabay.com

Czy to auto jest ekonomiczne?

Wielu kierowców sceptycznie patrzy na rubrykę “spalanie” w danych technicznych różnych aut, bo doświadczenie przyzwyczaiło nas do tego, że producenci w dużym stopniu zaniżają te wartości. Ciekawe jednak jest to, że w przypadku hybryd dane podawane przez producenta są bliskie rzeczywistości. Auris z tym napędem potrzebuje w mieście zaledwie 3.4 l/100 kilometrów, co zresztą potwierdziły liczne testy przeprowadzane przez dziennikarzy. Podobne zapotrzebowanie jest na trasie.

Czy taka hybryda ma sens? Jeżeli ktoś dużo jeździ po mieście to zdecydowanie tak! Silnik elektryczny wspomaga standardową jednostkę spalinową, zmniejszając jej zapotrzebowanie na paliwo. W rezultacie, silnik benzynowy potrzebuje mniej więcej tyle samo paliwa co diesel, jednocześnie znacznie lepiej sprawdzając się w mieście.

Leave a reply