Nowa odsłona Mazdy już wkrótce w sprzedaży!

Japońscy konstruktorzy nie próżnują i nieustannie dokładają starań, by wprowadzać na rynek kontynentalny modele samochodów mające być bezpośrednią konkurencją dla tych produkowanych przez największe europejskie koncerny. W drugiej połowie września 2014 zadebiutowała najnowsza odsłona Mazdy2 (w Kraju Kwitnącej Wiśni jest sprzedawana jako nowa Mazda Demio). Prototyp został pokazany światu w lutym 2014 podczas salonu samochodowego w Genewie i trzeba przyznać, że wzbudził spore zainteresowanie.

Nowa Mazda2 to auto typowo miejskie, które ma rywalizować o palmę pierwszeństwa (i kieszenie kierowców) ze znanymi i popularnymi autami w rodzaju Toyoty Yaris, Volkswagena Polo czy Skody Fabii. Pomimo kompaktowych rozmiarów (długość 4,07 metra, szerokość 1,73 metra, wysokość 1,45 metra) samochód posiada dosyć przestronne i wygodne wnętrze (przewidziane dla czterech osób) dzięki bardzo nowocześnie zaprojektowanej karoserii standardowo dostępnej w układzie pięciodrzwiowym, nieco z wyglądu przypominającym model CX.

Nowa Mazda2 to rasowe auto miejskie z prawdziwego zdarzenia (źródło grafiki: Pinterest)

Nowa Mazda2 to rasowe auto miejskie z prawdziwego zdarzenia (źródło grafiki: Pinterest)

Bazowa wersja Mazdy2 została wyposażona w silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra, generujący moc rzędu 105 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm przy relatywnie niskich obrotach – zaledwie 1500 obr./min. Oznacza to przede wszystkim, że Mazda2 będzie bardzo dynamicznym autem miejskim, dysponującym sporym zapasem mocy, co z pewnością spodoba się wszystkim miłośnikom szybkiego opuszczania zatłoczonych skrzyżowań. I choć nie są póki co ujawnione konkretne dane na temat prędkości maksymalnej czy przyspieszenia od 0-100 km, to już na podstawie podanych przez producenta informacji można się spodziewać, że nie będą one kiepskie.

Wysokoprężna jednostka napędowa jest przy okazji niezwykle oszczędna jak na oferowane osiągi, bowiem średnio zużywa 3,8 litra paliwa na przejechane 100 km w cyklu mieszanym, co jest naprawdę dobrym wynikiem. Ponadto silnik ten jest zaprojektowany jako przyjazny dla środowiska naturalnego: emisja dwutlenku węgla plasuje się w poniżej 90g/km, co jest wynikiem co najmniej bardzo dobrym jak na auto tej klasy.

Producent zapowiedział, że po oficjalnej premierze (przewidzianej w Europie na początek października, podczas salonu samochodowego w Paryżu) dla klientów będą również dostępne silniki benzynowe o takiej samej pojemności (1,5 litra), lecz zróżnicowanej mocy wyjściowej – 75 KM i 100 KM. Standardowo nowa Mazda2 będzie wyposażona w sześciobiegową, manualna skrzynie biegów, jednak jako wyposażenie opcjonalne została przewidziana skrzynia automatyczna, która również będzie sześciobiegowa i ma być możliwa do zastosowania z każdym silnikiem.

W Polsce Mazda2 będzie dostępna w sprzedaży w 2015 roku, podczas gdy w Japonii już jesienią bieżącego roku – auto jest produkowane od lipca 2014 i w kontekście popularności poprzednich generacji tego modelu na całym świecie (ponad 2,4 miliona sprzedanych egzemplarzy łącznie) można przypuszczać, że i czwarta, najmłodsza generacja będzie się sprzedawać równie dobrze.

Leave a reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.