Niecodzienna akcja brytyjskiego ubezpieczyciela

Każdemu z nas marzy się ubezpieczenie w wiarygodnym i dochowującym zobowiązań towarzystwie ubezpieczeniowym, nic więc dziwnego, że poświęcamy całkiem sporo czasu na znalezienie tego właściwego ubezpieczyciela, któremu powierzymy nasze pieniądze w nadziei na to, że w razie niespodziewanych okoliczności losowych ubezpieczenie zapewni stabilną przyszłość nam lub naszym spadkobiercom.

Brytyjskie towarzystwo ubezpieczeniowe „Prudential” przed II wojną światową było w naszym kraju uważane za jednego z najlepszych ubezpieczycieli, toteż sporo osób zawarło z nim właśnie umowę ubezpieczeniową. Niestety, wojna nie tylko zmieniła oblicze świata, ale także spowodowała wycofanie się „Prudentiala” z polskiego rynku ubezpieczeniowego na wiele dekad. Dopiero w roku 2013 firma powróciła do Polski i trzeba przyznać, że uczyniła to w naprawdę wielkim stylu: podjęła bowiem trud odnalezienia spadkobierców swych przedwojennych klientów i w razie powodzenia „Prudential” zadeklarował wypłatę odszkodowania.

„Prudential” prowadzi poszukiwania spadkobierców swych przedwojennych klientów (źródło grafiki: Pinterest)

Wydawać by się mogło, że tego rodzaju przedsięwzięcie jest z góry skazane na porażkę, jednak (ku zaskoczeniu wielu osób) jak dotąd udało się odnaleźć i pozytywnie zweryfikować dwie polskie rodziny, których przodkowie przed niemal stuleciem zawarli umowy ubezpieczeniowe z brytyjską firmą. W obu przypadkach odszkodowanie zostało rzecz jasna wypłacone, a „Prudential” nadal poszukuje spadkobierców swych przedwojennych klientów po to, by udowodnić, że jest godnym zaufania ubezpieczycielem, który nawet po tak długim czasie spełnia złożone obietnice i dotrzymuje umów.

To jednak nie wszystko: zweryfikowano bowiem pewną liczbę polis, których właściciele i wszyscy spadkobiercy nie żyją i ze środków zgromadzonych na tych rachunkach utworzono „Fundację Przezorność”, z której środki są od 2003 roku regularnie przekazywane na cele dobroczynne w naszym kraju – jak dotąd łączna suma przeznaczonych na to pieniędzy wyniosła ponad 4 miliony dolarów amerykańskich.

„Prudential” zapowiada, że kampania mająca na celu odnalezienie spadkobierców właścicieli przedwojennych polis będzie trwać do wakacji – w ramach tej akcji został utworzony specjalny portal internetowy, są publikowane ogłoszenia prasowe, a historie odnalezionych spadkobierców można odnaleźć na portalu YouTube na kanale „Prudentiala”. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że i inni ubezpieczyciele pójdą w ślady brytyjskiego towarzystwa pod względem słowności…

Leave a reply