Jak wpadkę przerobić na sukces?

Zdaję sobie sprawę, że najnowsza pijarowa wpadka Volvo jest zapewne znana wszystkim, ale chciałbym o niej dziś coś więcej napisać z pewnego konkretnego powodu. Chodzi mianowicie o to, że cała sytuacja dla mnie osobiście jest absolutnym majstersztykiem komunikacji i to po obu stronach. Pan Tomasz Altowski, pisząc do Volvo o tym, że jedzie na paintballa, chciał dać wyraz zmęczeniu otrzymywanymi reklamami. I zrobił to w tak inteligentny sposób, że praktycznie nie zostawił koncernowi żadnej furtki – dział PR musiał zareagować. A że najwidoczniej siedzą tam spece, którzy dobrze wiedzą, za co dostają pieniądze, to złożyli panu Tomaszowi kontrpropozycję z gatunku tych nie do odrzucenia (którą on, co ciekawe, jednak odrzucił). I tak oto potencjalna wpadka Volvo zamieniła się w gigantyczny sukces wizerunkowy.

przednia częśc maski i logo nowego Volvo XC90

Volvo wybrnęło z potencjalnej wpadki wizerunkowej w sposób nie tylko błyskotliwy, ale i dowcipny (źródło grafiki: Pinterest)

Nie byłoby tego sukcesu, rzecz jasna, bez błyskotliwości ludzi z działu PR, ale niech to da do myślenia innym wielkim koncernom i producentom samochodów. Jeśli już decydujecie się na rozsyłanie setek maili zawierających treści reklamowe do wszystkich użytkowników Internetu, to liczcie się z tym, że trafi się taki „pan Tomasz”, który spróbuje was publicznie ośmieszyć. I tylko dział PR będzie w takiej sytuacji mógł coś z tym fantem zrobić – oby z takim poczuciem humoru i dystansem do siebie, jak zrobili to ludzie z Volvo.

Pojawiło się wiele głosów, że cała sprawa została starannie wyreżyserowana i że tak naprawdę to jedno wielkie oszustwo. Oczywiście każdy ma prawo do własnych sądów i opinii. Skorzystam więc z tego prawa i ja i powiem, że w moim odczuciu to absolutny autentyk. Przemawia za tym choćby fakt, że pan Altowski koniec końców nie skorzystał z użyczonego mu samochodu. Gdyby to rzeczywiście było ukartowane, to przecież dla wizerunku firmy byłoby nawet lepiej, żeby pojawiły się w Internecie zdjęcia zadowolonego Pana Tomasza za kierownicą najnowszego modelu Volvo…

Leave a reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.