Jak Ford zobaczył 5 gwiazdek, czyli o nowym Rangerze

Są samochody na tyle ikoniczne, że próba zmiany ich charakteru czy wyglądu kończy się zwykle dość tragicznie dla danego producenta. Czasem jednak to działa i tak właśnie stało się w przypadku bohatera dzisiejszego wpisu, czyli starego, dobrze wszystkim znanego Forda Rangera. Tyle tylko, że tak naprawdę ani starego, ani tak dobrze znanego, bo gama zmian w najnowszej odsłonie tego modelu jest naprawdę niemała.

Przez wiele, wiele lat wystarczyło powiedzieć „pickup”, a przed oczami pojawiał się z miejsca Ford Ranger (sprawdź), czyli ikoniczny wręcz przedstawiciel gatunku. Z nie do końca dla mnie jasnych przyczyn projektanci nowej generacji Rangera postanowili złamać dotychczasową konwencję stylistyczną i zaproponowali nadwozie zdecydowanie mniej „pickupowe” w charakterze, za to zdecydowanie bardziej nawiązujące do współczesnych trendów designerskich.

niebieski ford ranger w wodzie

Tak obecnie wygląda Ford Ranger (źródło grafiki: ford.pl)

Niektórzy narzekają, że teraz Ford Ranger to już nie żaden pickup o zacięciu terenowym, tylko zwykłe auto osobowe, ale to nieprawda. Nowy Ranger może i na zewnątrz jest grzeczniejszy i bardziej zaokrąglony, ale nadal jest maszyną mającą prześwit pozwalający na przejechanie po dowolnym zbiorniku wodnym o głębokości do 80 centymetrów. Proszę mi teraz pokazać auto osobowe, które potrafi zrobić to samo…

Na tym nie koniec. Przeprojektowana deska rozdzielcza (czyli kolejny punkt na liście malkontentów) moim zdaniem jedynie zyskała na czytelności i przejrzystości, jest też bardziej ergonomiczna. Można oczywiście narzekać, że nowy Ford Ranger „przestał być taki surowy, jak kiedyś”, że „jest naszpikowany elektroniką” albo że „nie daje takiego poczucia kontroli, jak starsze generacje”, ale jeśli ktoś lubi się umartwiać, to jego sprawa.

Znakomita większość kierowców woli jednak mieć w aucie tempomat, wspomaganie kierownicy czy silniki o całkiem niemałej mocy (130-200 KM), dzięki którym spalanie jest niskie oraz wiele innych ułatwiających życie systemów (jak np. ESC czy HSA), których obecność sprawia, że samochód zostaje uznany za najbezpieczniejszego pickupa w testach Euro NCAP. Tam nie dają 5 gwiazdek za nic. Mnie osobiście nowy Ford Ranger się bardzo podoba i kropka.

Leave a reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.