Gdzie kupować używane samochody osobowe?

Z przyjemnością zauważam, że na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat sporo się w naszym kraju zmieniło na lepsze pod względem tego, jakie auta kupujemy. Mam na myśli fakt, że choć używane samochody osobowe (sprawdź) nadal stanowią spory odsetek tego, w co zaopatrują się polscy kierowcy, żeby poruszać się po drogach, to jednak zdecydowanie wzrosła też liczba aut kupowanych bezpośrednio w salonach albo zamawianych poza granicami kraju wprost od producenta (to dotyczy zwykle marek co bardziej egzotycznych albo modeli nieprzeznaczonych na polski rynek).

stary czerwony chevrolet, samochód osobowy

Z korzystną sprzedażą takiego klasyka zwykle nie ma problemu (źródło grafiki: pixabay)

W kontekście zachodzących w świadomości kierowców zmian bardzo ciekawym trendem jest wspominana przeze mnie już kilka razy możliwość zakupienia bezpośrednio od autoryzowanego dystrybutora danej marki używanego samochodu osobowego (często poleasingowego). Kompleksowa diagnostyka i wymiana zużytych oraz niesprawnych części na nowe i oryginalne to jedna z największych zalet tego typu ofert, choć nie jedyna.

Trzeba bowiem pamiętać, że kupując auto na giełdzie najczęściej nie wiemy niczego o jego prawdziwej historii, nie znamy też realnego przebiegu. To pozwala nieuczciwym handlarzom na dowolną modyfikację parametrów licznika, a także na bezkarne fałszowanie książek serwisowych – o ile w ogóle są dołączane do sprzedawanych aut. Jeśli tak, to przeważnie handlarz na giełdzie zażąda za samochód „z książką” wyższej ceny, choć informacje w niej zawarte nie będą miały pokrycia w rzeczywistości.

W przypadku używanych samochodów osobowych sprzedawanych przez autoryzowane punkty mamy stuprocentową pewność, że przebieg na liczniku jest autentyczny, a samo auto było serwisowane wyłącznie w ASO. Biorąc pod uwagę fakt, że ceny są najczęściej konkurencyjne, a przebiegi niewielkie, warto szukać samochodu dla siebie właśnie w jednym z takich miejsc.

Minus jest tylko jeden: z tego, co wiem, nie każdy producent zdecydował się uruchomić taką sieć dystrybucji używanych samochodów osobowych w Polsce, ale z miesiąca na miesiąc zwiększa się nie tylko liczba poszczególnych punktów (najwięcej jest póki co w Warszawie, ale pojawiają się również w innych dużych miastach, np. w Radomiu, Katowicach, Krakowie, Gdańsku czy Poznaniu), ale również gama dostępnych marek. Moim zdaniem to właśnie jest przyszłość handlu używanymi samochodami.

Leave a reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.