„Drogowe” kampanie społeczne, które poruszają

Ecovia_Stop the Violence

Przywykliśmy już do debat i kampanii poruszających problemy społeczne, takie jak alkoholizm, przemoc, bieda, zanieczyszczenia środowiska, czy wypadki na drogach. Na większość z nich, dopóki nie dotkną nas samych, jesteśmy obojętni. Z tego powodu organizacje społeczne próbują do nas dotrzeć przemawiając w coraz bardziej obrazowy sposób.

Nie chcę się rozwodzić nad skutecznością przekazu, lecz podzielić z Wami kilkoma przykładami mocnych kampanii poruszających problem bezpieczeństwa na drogach. Natknęłam się dzisiaj na ciekawy artykuł zawierający najbardziej wstrząsające kampanie społeczne z kilku ostatnich lat. Spośród nich wybrałam te związane z naszą jazdą. Jeżeli jesteście ciekawi pozostałych kampanii, wszystkie sześćdziesiąt znajdziecie tutaj.

 

Stop przemocy. Piłeś, Nie jedź.

Ecovia_Stop the Violence

 

Teraz go widzisz. Teraz już nie.

Now you see it. Now you do not

 

Znaki nie są tam bez powodu.

Signs are there for a reason
W kampanii wzięły udział osoby, które ucierpiały w skutek nieprzestrzegania przepisów drogowych. Każdy uczestnik trzymał znak zignorowany przez sprawcę wypadku.

Lepiej wolniej

Slover is better

 

Siedzenie na ogonie nie jest tego warte.  Zostaw ciężarówkom miejsce. Tak mówi prawo.

Tailgating is not worth it

 

Senność jest silniejsza od Ciebie.

Sleepiness is stronger than you

 

Tylne siedzenie nie jest bezpieczniejsze. Zapnij pas.

The back seat is no safer

 

1988 –    . Zapnij pas. Żyj.

1988-

 

Jeden klik może zmienić Twoją przyszłość. Zapnij pas.

One click could change your life

Nie rozmawiaj z nim, gdy prowadzi.

Do not talk while he drives

 

Będę za niedługo, wózek inwalidzki. Nie pisz, gdy prowadzisz.

I will be there in a while

Myśl o obu stronach

Think of both sides

Leave a reply