Crossover z charakterem: Peugeot 3008

Najnowsza odsłona znanego już dość dobrze polskim kierowcom Peugeota 3008 przeszła bardzo solidny facelifting – dotyczy to zwłaszcza przedniej części, która została w zasadzie zaprojektowana od nowa. Na całe szczęście ta zmiana wyszła najmłodszemu crossoverovi francuskiego producenta wyłącznie na dobre i auto prezentuje się naprawdę wyśmienicie, choć malkontenci na pewno znajdą jakieś powody do narzekań – choćby bardzo specyficzny i charakterystyczny dla wersji koncepcyjnych Peugeota z ostatniego salonu samochodowego kształt przednich świateł. Połączenie tych nowych świateł z odnowionym przodem nadaje całej sylwetce auta męskiego charakteru i przede wszystkim czyni ją dynamiczną, co w przypadku sporego samochodu jest zawsze atutem.

Tak wygląda najnowsza generacja modelu Peugeot 3008 (źródło grafiki: Peugeot)

Tak wygląda najnowsza generacja modelu Peugeot 3008 (źródło grafiki: Peugeot)

Pod względem przestronności wnętrza nowemu Peugeotowi 3008 nie można niczego zarzucić – chyba, że ktoś uważa, że wadą jest naprawdę spora ilość miejsca dla każdego podróżującego. Dodatkowym plusem (choć z perspektywy wielu pasażerów całkowicie zbędnym) jest zastosowanie rozsuwanego panoramicznego dachu o powierzchni dochodzącej do 5 metrów kwadratowych. Generalnie rzecz biorąc miejsca wewnątrz nowej generacji 3008 nie brakuje nawet przy założeniu, że podróżować będzie komplet pasażerów. Jeśli natomiast mamy w planach przewożenie większej ilości bagażu, to Peugeot 3008 także nie rozczarowuje: bagażnik ma pojemność bazową 512 litrów i da się go powiększyć do 1604 litrów – to wystarczy dla większości kierowców.

Również w dziedzinie usprawnień, ułatwień i zwykłego bezpieczeństwa nowy crossover Peugeota wypada nie najgorzej: mamy bowiem kamerę cofania, asystenta parkowania, radar mierzący odległość do poprzedzającego auta, system Peugeot Connect SOS, automatyczny elektryczny hamulec postojowy, system ESP, Hill Assist, tempomat (wraz z ogranicznikiem prędkości), sześć poduszek powietrznych (dwie z przodu, dwie po bokach i dwie kurtynowe dla kierowcy i pasażerów), przeprojektowaną konstrukcję kluczowych elementów nadwozia oraz szereg innych udogodnień w rodzaju systemu Grip Control czy doskonałej jakości systemu audio.

Jeśli chodzi o silniki, to nie ma powodów do narzekań, bowiem oprócz standardowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych jest i napęd hybrydowy (wprowadzony w roku 2011), który – co ciekawe – jest najmocniejszym silnikiem dla tego samochodu (moc 200 KM). Nie ma więc na co narzekać, a jeśli wziąć pod uwagę fakt, że najtańszy Peugeot 3008 jest dostępny już za niecałe 70 tysięcy złotych, to propozycja Francuzów staje się bardzo interesującą opcją.

Leave a reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.