Assistance dla domu – usługa warta uwagi

O tym, że naprawdę warto ubezpieczyć swoją nieruchomość, wspominaliśmy już wielokrotnie – zdają sobie z tego sprawę szczególnie te osoby, które zostały zmuszone do skorzystania z zapisów swej polisy. Niemniej jednak ochronę dla swego domu czy mieszkania można w bardzo łatwy i niedrogi sposób poszerzyć o pakiet usług assistance, dzięki któremu nie będziemy się musieli martwić na przykład o dostępność różnego rodzaju fachowców, którzy mogą dokonać w naszej nieruchomości niezbędnych napraw w razie nagłej potrzeby.

Zazwyczaj standardowe pakiety assistance dla domu pozwalają na wezwanie określonych specjalistów, jeśli zachodzi konieczność skorzystania z ich usług (np. ślusarza, hydraulika albo elektryka) – assistance pokrywa koszt ich przyjazdu i robocizny do określonego w umowie limitu kwotowego. To jednak tak naprawdę jedynie wierzchołek góry lodowej, ponieważ rzeczywisty zakres możliwych usług jest niezwykle bogaty i tylko od nas zależy, jaki konkretnie pakiet wykupimy.

Warto rozszerzyć ubezpieczenie nieruchomości o pakiet assistance (źródło grafiki: Pinterest)

Warto rozszerzyć ubezpieczenie nieruchomości o pakiet assistance (źródło grafiki: Pinterest)

Dla zobrazowania powyższych informacji dodajmy, że na przykład w przypadku zalania mieszkania bądź jego zniszczenia na skutek pożaru wykupiony pakiet assistance zapewni nam darmowy transport do wskazanych przez nas krewnych, u których będziemy mogli zamieszkać, a jeżeli taka możliwość nie istnieje, wtedy ubezpieczyciel pokrywa koszty zakwaterowania w hotelu (także do kwoty określonej w umowie). Podobnie sytuacja wygląda w razie nagłej choroby – w takim przypadku ubezpieczyciel zapewni wizytę lekarza w domu, zakupi i dostarczy leki, a nawet zapewni opiekę dla naszych dzieci, jeżeli w wyniku wizyty lekarza okaże się, że konieczna jest nasza hospitalizacja, a nie mamy z kim pociech zostawić.

Warto pamiętać przy tej okazji o jednej bardzo istotnej zasadzie: jeśli posiadamy wykupione assistance dla domu i zachodzi potrzeba, by z niego skorzystać, najpierw poinformujmy o takiej konieczności ubezpieczyciela – często bowiem zdarza się, że wzywamy specjalistę i dzwonimy do ubezpieczyciela dopiero po tym fakcie, w takim jednak wypadku będziemy musieli zapłacić fachowcowi za przyjazd i wykonanie usługi z własnej kieszeni, ponieważ to właśnie ubezpieczyciel przyśle pod nasz adres odpowiedniego specjalistę, z którym ma podpisaną umowę na świadczenie usług w ramach programu assistance dla domu.

Leave a reply